Kontakt
VOLEJTE
Patrik Valenta
+420 773 508 033 | |
+420 724 888 734 | |
info@pneuvalenta.cz |
Jsme plátci DPH
Proč přezouvat
Demontáže a montáže pneumatik
Nabízíme demontáže a montáže pneumatik pro osobní automobily všech značek, SUV, OFFROAD a užitkové vozy do 3,5 t.
Před montáží je samozřejmostí očištění ráfku, čímž se zvýší přilnavost pneumatiky k ráfku (sníží se riziko úniku vzduchu v této oblasti).
Vyvažování kol
Vyvažování kol je pro vozidlo velmi důležité!
Vyvažování se provádí ihned po montáži pneumatiky. Vyvažujeme s přesností ± 1 g. Doporučuje se vyvažovat vždy při přezouvání vozu, případně po ujetých 10 000 km.
Závaží je možné umístit na různá místa disku tak, aby výsledek byl nejen perfektní užitkově, ale i opticky. Vyvažovačka také nabízí program pro optimalizaci vyvážení. Výhodou je výrazná úspora počtu použitých závaží.
Při vyvažování kol zároveň kontrolujeme opotřebení pneumatik a často se provádí i změna umístění kol, nejčastěji mezi nápravami a levou a pravou stranou vozu (což zvýší životnost pneumatik a bezpečnost jízdy).
Velikost vyvažovaného kola je v rozmezí od 8“ do 30“ s max. hmotností 70 kg.
Proč vyvažovat kola?
Ventily - výměna ventilů
Bezdušové ventily
Existují různé druhy ventilů: pryžové (gumové) nebo kovové.
Při montáži nových pneumatik automaticky vyměňujeme staré pryžové ventily za nové (pokud si zákazník nepřeje zachovat staré) a očistíme dosedací plochu pod ventilem z důvodu těsnosti.
Ventil má omezenou životnost, která není delší než životnost pneumatiky. V případě pryžových ventilů výrobci doporučují výměnu do 2 let po jejich montáži, u užitkových vozidel při každé výměně pneu.
Pravidelnou výměnou předcházíte následnému úniku vzduchu z naprasklého či jinak poškozeného ventilu, a tím možnému zničení pneumatiky v důsledku sníženého tlaku vzduchu. Výměnu doporučujeme hlavně při použití pryžových ventilů. DOPORUČUJEME: vyměnit ventil vždy s úkonem na kole, např. při opravě nebo při demontáži pneumatiky. Ventil je prostředníkem pro huštění pneumatik, proto by měl být vždy v naprostém pořádku.
Huštění pneumatik
Kontrola tlaku v pneumatikách by měla být prováděna pravidelně zhruba 1x za 14dní. Tlak je nejlépe dorovnávat tehdy, pokud jsou pneumatiky chladné. Při špatném huštění pneumatik může dojít k špatným jízdním vlastnostem vozu, ale také k vyššímu opotřebení pneumatik a zkrácení jejich životnosti.
PŘEHUŠTĚNÍ (pneumatiky jsou nahuštěny více) |
Dochází k vyboulení v oblasti dezénu a tím k vysokému opotřebení ve středu pneumatiky. Pneumatika nevyužívá celou svojí plochu pro kontakt s vozovkou a tím ztrácí výhody a kvalitu jízdních vlastností nejen na suchém povrchu ale především na mokré vozovce! |
PODHUŠTĚNÍ (pneumatiky jsou nahuštěny méně) |
Dochází k propadnutí středu pneumatiky. Opotřebení pneumatiky tak vzniká v krajích a střed nemá takřka žádný kontakt s vozovkou, a zároveň zůstává méně opotřeben. Při jízdě je vozidlo nestabilní, po silnici „plave“. Jízdní vlastnosti jsou velice špatné hlavně na mokrém povrchu! Silně stoupá spotřeba paliva |
Závaží
Pro vyvážení kol používáme kvalitní zinková závaží (mají ochranou vrstvu z práškové barvy, která zabraňuje oxidaci závaží). Jedná se o naklepávací závaží jak pro ocelová tak i hliníková kola, závaží speciální na francouzská kola a také závaží samolepící (pro vyvážení alu kol).
V Souladu se směrnicí Evropského parlamentu a Rady , již nelze používat olověná vyvažovací závaží od 1.7.2005 pro osobní , SUV, OFFROAD a lehké nákladní vozy do 3,5 t. Toto opatření bylo schváleno především kvůli znečišťování přírody olověným závažím.
Výhody zinkového závaží:
Nevýhody zinkového závaží:
Všechna práva vyhrazena. Copyright © 2010
Pneuservis Medlešice
Design & Created by KP Software