Kontakt

VOLEJTE



Patrik Valenta


+420 773 508 033
+420 724 888 734
info@pneuvalenta.cz

Jsme plátci DPH


Proč přezouvat


Demontáže a montáže pneumatik


Nabízíme demontáže a montáže pneumatik pro osobní automobily všech značek, SUV, OFFROAD a užitkové vozy do 3,5 t.

Před montáží je samozřejmostí očištění ráfku, čímž se zvýší přilnavost pneumatiky k ráfku (sníží se riziko úniku vzduchu v této oblasti).

 

Vyvažování kol

Vyvažování kol je pro vozidlo velmi důležité!

Vyvažování se provádí ihned po montáži pneumatiky. Vyvažujeme s přesností ± 1 g. Doporučuje se vyvažovat vždy při přezouvání vozu, případně po ujetých 10 000 km.


Závaží je možné umístit na různá místa disku tak, aby výsledek byl nejen perfektní užitkově, ale i opticky. Vyvažovačka také nabízí program pro optimalizaci vyvážení. Výhodou je výrazná úspora počtu použitých závaží.


Při vyvažování kol zároveň kontrolujeme opotřebení pneumatik a často se provádí i změna umístění kol, nejčastěji mezi nápravami a levou a pravou stranou vozu (což zvýší životnost pneumatik a bezpečnost jízdy).

Velikost vyvažovaného kola je v rozmezí od 8“ do 30“ s max. hmotností 70 kg.


Proč vyvažovat kola?

  • trakce - tím, že se pneumatika dotýká povrchu celým svým obvodem, nedochází k prohrábnutí
  • akcelerace - auto akceleruje plynuleji a rychleji
  • nedochází k nepravidelnému opotřebení pneumatik (což může způsobit i závadu na tlumičích)
  • prodlužuje se životnost pneumatiky a dalších dílů vozu (kulové čepy, čepy řízení, …)
  • a hlavně KLIDNÁ JÍZDA (bez vibrací volantu, bez chvění vozu, nižší hlučnost pneumatik, …)

 

Ventily - výměna ventilů

Bezdušové ventily


Existují různé druhy ventilů: pryžové (gumové) nebo kovové.
Při montáži nových pneumatik automaticky vyměňujeme staré pryžové ventily za nové (pokud si zákazník nepřeje zachovat staré) a očistíme dosedací plochu pod ventilem z důvodu těsnosti.

Ventil má omezenou životnost, která není delší než životnost pneumatiky. V případě pryžových ventilů výrobci doporučují výměnu do 2 let po jejich montáži, u užitkových vozidel při každé výměně pneu.

Pravidelnou výměnou předcházíte následnému úniku vzduchu z naprasklého či jinak poškozeného ventilu, a tím možnému zničení pneumatiky v důsledku sníženého tlaku vzduchu. Výměnu doporučujeme hlavně při použití pryžových ventilů. DOPORUČUJEME: vyměnit ventil vždy s úkonem na kole, např. při opravě nebo při demontáži pneumatiky. Ventil je prostředníkem pro huštění pneumatik, proto by měl být vždy v naprostém pořádku.

 

Huštění pneumatik


Kontrola tlaku v pneumatikách by měla být prováděna pravidelně zhruba 1x za 14dní. Tlak je nejlépe dorovnávat tehdy, pokud jsou pneumatiky chladné. Při špatném huštění pneumatik může dojít k špatným jízdním vlastnostem vozu, ale také k vyššímu opotřebení pneumatik a zkrácení jejich životnosti.


PŘEHUŠTĚNÍ
(pneumatiky jsou
nahuštěny více)
Dochází k vyboulení v oblasti dezénu a tím k vysokému opotřebení ve středu pneumatiky. Pneumatika nevyužívá celou svojí plochu pro kontakt s vozovkou a tím ztrácí výhody a kvalitu jízdních vlastností nejen na suchém povrchu ale především na mokré vozovce!
PODHUŠTĚNÍ
(pneumatiky jsou
nahuštěny méně)
Dochází k propadnutí středu pneumatiky. Opotřebení pneumatiky tak vzniká v krajích a střed nemá takřka žádný kontakt s vozovkou, a zároveň zůstává méně opotřeben. Při jízdě je vozidlo nestabilní, po silnici „plave“. Jízdní vlastnosti jsou velice špatné hlavně na mokrém povrchu! Silně stoupá spotřeba paliva

 

Závaží

Pro vyvážení kol používáme kvalitní zinková závaží (mají ochranou vrstvu z práškové barvy, která zabraňuje oxidaci závaží). Jedná se o naklepávací závaží jak pro ocelová tak i hliníková kola, závaží speciální na francouzská kola a také závaží samolepící (pro vyvážení alu kol).


V Souladu se směrnicí Evropského parlamentu a Rady , již nelze používat olověná vyvažovací závaží od 1.7.2005 pro osobní , SUV, OFFROAD a lehké nákladní vozy do 3,5 t. Toto opatření bylo schváleno především kvůli znečišťování přírody olověným závažím.



Výhody zinkového závaží:

  • Zinková závaží jsou podstatně šetrnější k životnímu prostředí.
  • Vyšší bod tavení (ten se může hodit zejména při extrémním přehřátí brzd).

Nevýhody zinkového závaží:

  • Vyšší cena jednotlivých závaží (především díky složitějšímu postupu při výrobě).
  • Větší rozměry samotného závaží.





Všechna práva vyhrazena. Copyright © 2010
Pneuservis Medlešice

Design & Created by KP Software